top of page

De oorsprong van mijn logo

  • Foto van schrijver: Myriam Van Laere
    Myriam Van Laere
  • 9 jun
  • 1 minuten om te lezen

In mijn verleden heb ik veel inspiratie gehaald uit het Boedhisme en meditatie, deze state-of-mind heeft mij meermaals lichtpunten bezorgd tijdens moeilijke dagen.

Hun visie op het leven stelt dat uitdagingen en moeilijkheden van het leven als 'springplank' gezien kunnen worden, en mogelijkheden bieden. Vanuit dit vertrekpunt heb ik gemerkt dat wij als mensen elkaar benaderen op vlak van hetgeen we zien. Maar in de gezondheidszorg weten wij dat wat we niet zien vaak toch aanwezig is: fysieke en mentale problemen kunnen evenzeer aanwezig zijn. Daarom niet prominent op de voorgrond, maar wel onder de oppervlakte. Een mooi voorbeeld hiervan is een dove mede-busreiziger, dit zou je aan de buitenkant niet zien, maar als je hem zou aanspreken om plaats te nemen langs hem zou je zeker weinig tot geen respons krijgen. De symboliek van mijn logo is gebaseerd op de 'Enso cirkel'. Dit symboliseert 'imperfectie'. Bij het maken van deze cirkel zal de borstelstreek namelijk zelden 'perfect' en 'volledig rond' zijn. De cirkel staat symbool voor:

  • Kracht

  • Verlichting

  • Elegantie

  • Loslaten van de geest om de ware essentie van het leven te omarmen

  • De voortdurende levensreis


Vandaar de kernwaarden die je ook op mijn 'Over Ons'-pagina kan terugvinden: "Groei, balans en welzijn vanuit verbinding"


Warme groet,

Myriam

De Enso-cirkel
De Enso-cirkel


 
 
 

1 opmerking


G G
G G
12 jun

Inspirerend! 👍

Like
bottom of page